a OSADY DRSNEJCH DĚDKŮ a S.O.T. a T.O. SEN

YaKo

Kamarádi Staré řeky

Beskydy 30.10.-1.11.09

Zdá se,že jsme se dočkali.Několikrát odvolaný termín.Samé překážky.

Ale už je vše v pořádku,sedíme v autě a jedeme – směr Beskydy,Ostravice.Tam má Kvído s Perlou chalupu.Čekají nás.

Měli jsme jet vlakem,ale nakonec s námi jede Aleška a bere auto.Kousek před Frýdkem-Místkem se na silnici objevilo ocelové UFO a došlo ke srážce.Tím pro nás jízda skončila,protože nám to prorazilo nádrž a vytekl benzín.Auto odtáhli a my se ocitli na silnici.Naštěstí to ke Kvídovi nebylo daleko a tak pro nás dojel.Mezi tím jeho Perla pro nás nachystala výborný gulášek.

Poseděli jsme a uložili se na zahradě pod širým nebem.Ráno jsme vyrazili do hor.Měli jsme namířeno na Lysou a Ivančenu,ale vlivem řízení osudu a mlhy jsme nakonec mířili na Smrk.Shodli jsme se,že nakonec je úplně jedno kam jdeme.Nejdůležitější je,že jsme tu.Živí a zdraví.Bůhví co se mohlo stát na silnici.Stačila jen jiskérka a dopadli jsme jako Palach.

A tak jsme stoupali a byla to nádhera.Mlha zmizela a nad námi je nádherná modrá obloha.Jak stoupáme,začíná mrznout a sem tam je ješte trochu sněhu.Naproti je Lysá Hora(1323) a je na ni nádherný výhled.To jsou panorámata.Beskydy jako na dlani.Na jedné straně Jeseníky,na druhé Tatry.Nakonec je dobře,že jdem tudy-je na co koukat..Narazili jsme na mohylu Lenona a Palacha.

Na vrchol Smrku(1276) jsem položil kámen z Boršova původně určený na Ivančenu.A hurá dolů.

Ke Kvídovi jsme dorazili kolem půl osmé.Ušli jsme 28 km v těžkém horském terénu.Už nás s Perlou čekali s občerstvením.Začíná přituhovat.Konečně s Lišejníkem otestujem zimní spacáky.Ukládáme se na svá místa na zahradě.V noci bylo -6 a ani jsme to nepocítili.Uvidíme v zimě.

Ráno jsme se rozloučili a šli na vlak.

Díky Kvídovi a Perle za pohostinství.Jsou super.

Díky Alešce.Bude mít ještě chudák starosti s autem.

A v neposlední řadě děkuji člověku co nás zastavil a zavolal odtahovku.Byl zdejší a znal poměry.

Tato výprava byla zatím jen pouhé rozhlížení po Beskydech a hlavní vandr těmito horami nás teprve čeká.Už se těším.